ד"ר אילן בלאו MD

סיכונים בניתוח מחיצת אף

ניתוח מחיצת אף סיכונים

ד"ר אילן בלאו MD

סיכונים בניתוח מחיצת אף

ניתוח מחיצת אף הוא אחד הניתוחים השכיחים ביותר והוא נחשב לקליל יחסית – מבוצע בהרדמה חלקית, כרוך באשפוז קצר וההחלמה ממנו מהירה. הניתוח מיועד עבור מי שסובל מסטייה של מחיצת האף, בעיה הנוצרת באופן מולד או כתוצאה מפציעה או חבלה. סטייה של מחיצת האף גורמת לירידה משמעותית באיכות החיים ובריאות המטופל וגוררת בעיות כגון קשיי נשימה משמעותיים, דלקות בסינוסים, צינון כרוני, דימומים מהאף, פגיעה בחוש הריח ומראה מעוות ולא אסתטי.

למרות שהנושא של ניתוח מחיצת אף הוא שגרתי יחסית, אין זה אומר שהניתוח לא כרוך בסיכונים. לכן, לפני שמשריינים ניתוח מחיצת אף, רצוי להבין מה עלול להשתבש, על-מנת לעשות החלטה מושכלת.

ניתוח מחיצת אף – סיכונים אפשריים

ראשית, יש לציין כי שכיחות הסיבוכים והסיכונים בניתוחי מחיצות אף היא כ 1%-2%. כלומר, הסיכוי קטן מאוד, אך כמו בכל התערבות כירורגית הוא קיים. בין הסיכונים בניתוח ניתן למנות:

  • פגיעה באיברים הסמוכים לאף
  • דימום
  • זיהומים
  • פגיעה עצבית
  • עלייה בלחץ הדם, קצב הלב וקצב הנשימה – בעקבות ההרדמה המקומית
  • ירידה פתאומית בלחץ הדם והדופק
  • חסימה של נתיב האוויר
  • נזק לשיניים או למיתרי הקול עקב החדרת צינורות לקנה הנשימה
  • תגובה אלרגית לחומרי ההרדמה

סיבוכים נדירים כוללים גם שינויים בצורת האף עקב כריתה נרחבת של הקונכיות, דימומים חוזרים, גלדים, נקבים באף והתמוטטות של גב האף. רשימת הסיכונים של ניתוח מחיצת אף נראית מאיימת ומפחידה, אך יש לזכור כאמור כי מדובר בתופעות המופיעות באחוז מזערי מכלל הניתוחים. כדי להיות רגועים ולדעת כי אתם בידיים טובות ועושים הכול על-מנת להימנע מסיבוכים וסיכונים אפשריים, חשוב לבחור רופא מנתח מעולה, בעל ניסיון בתחום של ניתוח מחיצות אף.

 

ד"ר אילן בלאו מומחה ומנתח א.א.ג

ד"ר אילן בלאו, הינו מומחה למחלות אף, אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר, עם התמחות על בניתוחים אנדוסקופים של מערות האף (סינוסים) ובסיס הגולגולת. בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. ד"ר בלאו סיים את התמחותו במחלקת א.א.ג., בבית חולים "מאיר" בכפר-סבא. מחקר מדעי היסוד שביצע בסיום התמחותו בנושא "חקר השונות של מוצא עצב הפנים", זכה בפרס המועצה המדעית של הסתדרות הרופאים בישראל לעבודות מחקר מצטיינות לשנת 2014.

 

 

ניתוח מחיצת האף מבוצע על ידי ד"ר אילן בלאו בשיטה אנדוסקופית מה שמאפשר לבצע את הניתוח ללא חיתוכים מיותרים תוך כדי מזעור  סיכונים וסיבוכים הכרוכים בפעולות כירורגיות.

ד"ר אילן בלאו

ד"ר אילן בלאו, רופא מומחה למחלות אף, אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר, עם התמחות על בניתוחים אנדוסקופים של מערות האף (סינוסים) ובסיס הגולגולת. בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. ד"ר בלאו סיים את התמחותו במחלקת א.א.ג., בבית חולים "מאיר" בכפר-סבא. מחקר מדעי היסוד שביצע בסיום התמחותו בנושא "חקר השונות של מוצא עצב הפנים", זכה בפרס המועצה המדעית של הסתדרות הרופאים בישראל לעבודות מחקר מצטיינות לשנת 2014.

דילוג לתוכן