ניתוחי בלון באוזן

ד"ר אילן בלאו מומחה ומנתח אף אוזן גרון. מתמחה בניתוחי בלון באוזן ובניתוחי הרחבת תעלות האוזן ללא כירורגיה פולשנית.

ניתוחי בלון באוזן

ד"ר אילן בלאו מומחה ומנתח אף אוזן גרון.
מתמחה בניתוחי בלון באוזן ובניתוחי הרחבת תעלות האוזן ללא כירורגיה פולשנית.

ניתוח הבלון הינו פרוצדורה חדשה בגישה אנדוסקופית, אשר מבוצעת בהרדמה כללית, ללא חיתוכים וללא כאבים מיותרים. מהלך הניתוח מנצל את חלל האף אליו מוחדר בלון הממוקם בפתח התעלה ומנופח בלחץ חזק מאד על מנת להרחיב את החלק הסחוסי של התעלה ולשפר את תפקודה. בגמר ההרחבה הבלון מרוקן ויוצא כך שלא נותר כל גוף זר וללא כל חתך.

ניתוח בלון להרחבת תעלת האוזן

ד"ר אילן בלאו מומחה בניתוחי סינוסים אנדוסקופיים ובניתוחי בלון באוזן לתיקון חסימות ולשיפור השמיעה. ניתוח אנדוסקופי המאפשר הרחבת התעלה ללא חתכים וללא כאבים.

לפני ההחלטה על ניתוח בלון יש צורך בבדיקה מקיפה, כולל בדיקת שמיעה וטימפנומטריה (בדיקת לחצים בחלל אוזן תיכונה) וכן בדיקה אנדוסקופית לשלילת גורמים אחרים לבעיה.

ניתוחי בלון באוזן

מכירים את תחושת הלחץ באוזניים כאשר מטוס נוחת? התחושה הזאת נובעת מלחץ הנוצר בתעלה המחברת בין חלל האף לאוזן. ניתוח בלון באוזן הוא ניתוח חדש יחסית העוזר לאנשים הנמצאים רוב הזמן בתחושת האטימות הזאת ועלולים אף לסבול מירידה בשמיעה וכאבים.

אנשים רבים מתלוננים על תחושת אטימות קבועה באוזן אחת או שתיים, מעין תחושה קבועה "כמו שנוסעים לירושלים" או תחושה דומה לזו שמרגישים בזמן נחיתה מטיסה. לפעמים זה מלווה אפילו גם בירידת שמיעה ובכאב טורדני שהופך לבלתי נסבל. לעיתים המטופל מספר שפעולת ה"פמפום" (סגירת האף בשתי אצבעות וניפוח האוזניים – כמו בצלילה) עוזרת לשחרר את הלחץ אך זה עוזר לזמן קצר מאד והמצב חוזר במהרה לקדמותו.

התופעה נובעת מהפרעה בתפקוד תעלה שמחברת בין הלוע האפי (החלל שמאחורי האף) לבין חלל האוזן התיכונה אשר נקראת Eustachian Tube. חלק התעלה שנפתח לאף בנוי מסחוס שמחובר לשרירי החך אשר יכולים לבצע פתיחה רגעית של התעלה ולאוורר את האוזן התיכונה כך שהלחץ מתאזן משני צידי עור התוף. 

אם התעלה אינה מתפקדת כראוי, מתחיל להיווצר תת לחץ (ואקום) בחלל האוזן התיכונה אשר מושך את עור התוף פנימה וגורם לכאב ובהמשך אפילו לצבירת נוזל בחלל זה או לכיס משיכה של עור התוף אשר יכול לגרום להתפתחות מחלה חמורה יותר.

הרבה שנים, לא ניתן היה להציע למטופלים פתרון מלבד ניתוח "כפתורים" שבו מחדירים לעור התוף צינורית פלסטיק חלולה שמאפשרת אוורור קבוע של חלל אוזן תיכונה ללא קשר לתפקוד ה Eustachian Tube. בשנים האחרונות, צוברת פרוצדורת ניתוח הבלון באוזן פופולריות רבה, כפתרון לבעיה זו ללא צורך ביצירת נקב בעור התוף.

למה להגיע אלינו

התמחות על בניתוחים אנדוסקופיים

עם סיום התמחותו בארץ הוזמן ד"ר אילן בלאו להתמחות-על בניתוחי סינוסים ובסיס גולגולת אנדוסקופיים, באוניברסיטת אלברטה שבקנדה(University of Alberta Hospital & Royal Alexandra Hospital, Edmonton, Alberta Canada. התמחות על זו, משתייכת לקבוצה מצומצמת של תוכניות התמחות על של האיגוד הרינולוגי האמריקאי ואת הידע והניסיון שצבר שם הוא הביא איתו לישראל ועוסק בניתוחים עם מקרי סינוסים מורכבים
דילוג לתוכן