סיכונים בניתוח סינוסים

ד"ר אילן בלאו MD

ניתוח סינוסים (FESS) אנדוסקופי

על אף שהסיכון לסיבוך רציני בניתוח סינוסים הוא נמוך (פחות ממקרה אחד לכל מאה מנותחים), קיימים לא מעט סוגים של סיבוכים במהלך ניתוח סינוסים, כפי שתראו בהמשך, יכול המטופל לצמצם סיכונים אם ינהג על פי ההנחיות. בהמשך יפורטו חלק מהסיכונים. למרות שעל המנותח להיות מיודע, ככל האפשר, לגבי ההליך הניתוחי, לא ניתן לדון לעומק בכל הנושאים. 

ההסבר האמור אינו ממצה את סיכוני הניתוח ועל המטופל/ת לקבל הסבר מלא מהמנתח לגבי המקרה שלו/ה כיון שכל מקרה שונה מרעהו. דון/י בכל הנושאים הקשורים בניתוח שלך עם המנתח כולל:

  • האבחנה.
  • האם נשקלו כל אפשרויות הטיפול הלא-ניתוחיות.
  • סיכונים, סיבוכים ומגבלות הניתוח.
  • סיכויי הצלחה או כשלון.

המנתח אינו יכול להבטיח שהניתוח יענה על כל הציפיות או שאין בניתוח סיכונים. אם אינך בטוח/ה, מומלץ כי תפנה/י לקבלת חוות דעת נוספת ממומחה אחר. טופס הסכמה: אם החלטת להינתח, המנתח יבקשך לחתום על טופס הסכמה. קרא/י אותו בזהירות ובקפידה. אם קיימת שאלה כלשהי, שאל/י את המנתח.

ניתוח סינוסים סיכונים.

איסור נטילת תרופות

הסיכון בניתוח סינוסים ומהירות ההחלמה ממנו תלויים בחלק מהמקרים בפעולות הנעשות לפני הניתוחאסור ליטול אספירין או תרופות נוגדות דלקת אחרות (כגון איבופרופן), ויטמין E, תרופות צמחיות או טבליות שום במשך 3 שבועות לפני מועד הניתוח. תרופות אילו יכולות להגדיל את הסיכון לדימום מוגבר במהלך ולאחר הניתוח. אם הנך מטופל/ת בנוגדי קרישה (אספירין, קומדין, פלוויקס ועוד..), יש להיוועץ ברופא המטפל טרם הפסקתם.

חשיפת הסטוריה רפואית

המנתח צריך להכיר את ההיסטוריה הרפואית שלך בכדי לתכנן את הטיפול המיטבי. המידע חסוי. יש לציין כל בעיה רפואית קיימת בעבר או בהווה וכן את כל התרופות אותן הנך נוטל/ת בין אם הן תרופות מרשם ובין אם לאו. כמו כן יש להביא את כל הדמיות ה CT שבוצעו לבית החולים על מנת שתהיינה נגישות למנתח בזמן הניתוח.

על מנת למנוע סיכונים מיותרים יש לעדכן את הרופא בנושאים הבאים:

  • אלרגיה או תופעת לוואי בתגובה לאנטיביוטיקה, תרופות הרדמה או תרופות אחרות.
  • דמם ממושך או הופעת שטפי דם לאחר חבלות או היסטוריה משפחתית של בעיות קרישת דם.
  • בעיות בעבר הקשורות להופעת קרישי דם ברגליים או בריאות.

הפסקת עישון

עישון: יש להפסיק לעשן לפחות 3 שבועות לפני ניתוח ולמשך מספר שבועות נוספים לאחריו. הפסקת עישון תורמת להחלמה. מטופלים אשר ממשיכים לעשן אינם יכולים לצפות לתוצאות טובות מניתוח זה.

דילוג לתוכן