יתרונות ניתוח סינוסים אנדוסקופי

ד"ר אילן בלאו MD

ניתוח סינוסים אנדוסקופי - יתרונות

ניתוח סינוסים אנדוסקופי נועד על-מנת לפתור לצמיתות את הבעיה של סינוסיטיס כרוני – תהליך דלקתי הנוצר כתוצאה מחסימת מערות האף או הסינוסים – חללים זעירים עם מעבירי ניקוז זעירים שתפקידם לנקז פסולת והפרשות אל חלל האף. כשההפרשות מצטברות במעברי הניקוז וסותמות אותם, נוצרת דלקת כואבת באזורים הללו. בדרך כלל, ניתן לטפל בבעיה באמצעים תרופתיים, אך אם המצב חמור והתרופות אינן עוזרות, יש צורך לבצע ניתוח סינוסים.

 

יתרונות ניתוח סינוסים אנדוסקופי לעומת טיפולי העבר

בעבר, ניתוח סינוסים היה תהליך מורכב ומסוכן. כיום, מבצעים ניתוח סינוסים אנדוסקופי. הניתוח מתבצע באמצעות סיבים אופטיים (אנדוסקופים) המחוברים למצלמות וידאו זעירות המאפשרות להתבונן ישירות על האזורים הפגועים והבעייתיים ולהגיע אליהם על-מנת לטפל בהם. ניתוח סינוסים אנדוסקופי הוא בעל כמה יתרונות בולטים:

הקלות של השימוש באנדוסקופ לניתוח סינוסים

בראש ובראשונה, השימוש באנדוסקופ במהלך ניתוח סינוסים משנה את פני הניתוח לחלוטין ומפשט אותו גם עבור החולה וגם עבור הרופא המנתח. הוא נותן למנתח תמונה טובה של חלל האף, ממש מבט "מעבר לפינה" של פתחי הסינוסים ושל חללי הסינוסים. 

בדיקה אנדוסקופית של חללי האף והסינוסים מאפשרת טכניקה ניתוחית עדינה להסרת רקמה חולה ופוליפים באמצעות מכשירים המועברים גם הם לחלל האף דרך הנחיר.

  • תקופת האשפוז קצרה – המטופל לא חווה הפרעה משמעותית באורח החיים שלו
  • הניתוח יכול להתבצע בהרדמה מקומית או כללית
  • מדובר בניתוח קצר של כשעה ולכן הסיכונים פוחתים
  • אין פגיעה באזורים הבריאים בחלל האף
  • ההחלמה קצרה ומהירה – איכות החיים עולה זמן קצר אחרי הניתוח
  • בשיטה האנדוסקופית אין חתכים וצלקות
  • הניתוח הממוקד מביא לתוצאות טובות יותר.

המבוגרים בינינו עדיין זוכרים את הסיוט המתמשך בטיפול בסינוסיטיס כרונית על ידי שאיבה של הדלקת מתוך מערות הפנים באמצעות מזרק. טיפול שהפך להיות אחד הדברים המפחידים עבור אנשים הסובלים מדלקות כרוניות בסינוסים.

עוד יתרון של ניתוח סינוסים הוא העובדה כי הוא מתאים לסוגים שונים של מטופלים. ניתוח סינוסים אנדוסקופי מתאים לילדים ובמיוחד לכאלו הסובלים מסינוסיטיס כרוני ולא מגיבים לטיפול התרופתי. בנוסף, ניתוח סינוסים מתאים למי שסובל מדלקות בסינוסים הגורמות לכאבים חריפים ולמי שזקוק לניקוז הפרשות מאזור ארובת העין. כמו כן, ניתוח סינוסים אנדוסקופי מאפשר להוציא פוליפים החוסמים את מעבר האוויר באף.

כבכל פרוצדורה רפואית פולשנית, גם לניתוח סינוסים אנדוסקופי ישנם סיכונים מעבר ליתרונותיו הרבים, שחשוב להכירם ולהתייחס אליהם ברצינות, כדי להבטיח מעבר מוצלח של הניתוח וכן תהליך התאוששות מיטבי.

ד"ר אילן בלאו – מומחה אף אוזן גרון בעל התמחות על בניתוחי סינוסים

רק רופא אף אוזן גרון מומחה, מוסמך לבצע ניתוח סינוסים. על-מנת ליהנות מכל היתרונות של ניתוח סינוסים אנדוסקופי, יש לוודא כי מדובר ברופא בעל ניסיון ומוניטין. ד"ר אילן בלאו הוא מומחה אף אוזן גרון בעל התמחות על בניתוחים אנדוסקופים של מערות האף (סינוסים) ובסיס הגולגולת, התמחות אותה עבר בתוכנית הכשרה ייחודית בקנדה

ד"ר אילן בלאו

ד"ר אילן בלאו, רופא מומחה למחלות אף, אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר, עם התמחות על בניתוחים אנדוסקופים של מערות האף (סינוסים) ובסיס הגולגולת. בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. ד"ר בלאו סיים את התמחותו במחלקת א.א.ג., בבית חולים "מאיר" בכפר-סבא. מחקר מדעי היסוד שביצע בסיום התמחותו בנושא "חקר השונות של מוצא עצב הפנים", זכה בפרס המועצה המדעית של הסתדרות הרופאים בישראל לעבודות מחקר מצטיינות לשנת 2014.

דילוג לתוכן